GÖLCÜK ABANT GEZİSİ

15 ocak 2017 Pazar günü sabah 7 de Bakırköy İncirli durağında Photoplay Nihat Karadağ ekibi ile buluştuk ve düştük yollara.

Grup içerisinde instagram @butikgezi sayfasından tanıştığımız 12 ayrı arkadaşımızı da çeşitli duraklardan alarak yolculuğumuza başladık.  2.5 saat sürecek yolculuğumuz otobüs içerisinde sandeviç ve çay ikramı ve fotoğraf üzerine sohbetler ile kısa sürede sona erdi.

Yoldayken acaba Abant’ta kar var mıdır diye Nihat Karadağ’a bir soru sormuştum. Abant Gölü’ne vardığımızda göz gözü görmüyordu, inanılmaz bir tipi ve soğuk vardı. Otobüsten indik ve göle bakan iskeleye doğru yürümeye başladık, ancak kar ve fırtına o kadar şiddetli idi ki fotoğraf çekmeyi bırakın yolda bile zor yürüyorduk. Fakat Abant’a kadar gelip tüm kış şartlarına ve soğuğa rağmen fotoğraf çekmeden dönmek kesinlikle olmazdı. İskele üzerinde grup arkadaşlarımızdan başka çekecek fazla birşey yoktu çünkü göl tamamen donmuştu!! Ben de geziye katıldığım arkadaşlarımı ve kendimi fotoğrafladım.

abant2 - GÖLCÜK ABANT GEZİSİ

Havanın soğuk olması, kadraja uygun bir ortam olmaması nedeniyle otobüse döndük ve öğlen yemeği için göl kenarında sucuk ekmek ve köfte yapan bir küçük lokantada sıcak soba ve şömine karşısında yemeğimizi yedik. Abant gölü kenarında gezen paytonları ve atları fotoğraflayıp Gölcük’e doğru devam ettik.

abant3 - GÖLCÜK ABANT GEZİSİ

Kısa bir yolculuk sonrası Gölcük’te efsane fotoğrafların çekildiği göl kenarına geldik,  ama ortada göl falan yoktu çünkü göl tamamen donmuş ve üstü karla kaplanmıştı, göl kıyısındaki meşhur ev dışında kadraja girecek bir nesne bulmak gerçekten zordu, bu yüzden keskin soğuğa rağmen çaba sarfetmek ve göl kenarında gezip fotoğraf çekmeye çalışmak gerekiyordu, çalışmak gerekiyordu diyorum çünkü tipi ve sulu kar,  makineyi ıslatıyor ve soğuk hava fotoğraf çekmeyi oldukça zorlaştırıyordu, göl kenarında bir yürüyüş ve fotoğraf çekimi sonrası en akıllıca iş,  orada bulunan tesiste gürül gürül yanan sobanın yanında oturmak ve salep içmekti ve bizde aynen öyle yaptık

abant5 - GÖLCÜK ABANT GEZİSİ

Bu gezide tam anlamı ile bir grup olarak davranamadık çünkü zorlu hava şartları buna pek izin vermedi. Akşam 5 gibi otobüsümüze binerek İstanbul’a doğru yola çıktık. Bu gezide de her gezide olduğu gibi güzel dostluklar ve arkadaşlıklar edindik.

Sizlere tavsiyem kış ve kar  fotoğrafları çekmek için gittiğinizde pozometreyi +1 stop fazla ayarlayarak çektiğiniz fotoğrafları görüp,  sonuca göre tekrar +/- ayar yapmanızdır. Çünkü kar fotoğraflarını makine algılayamamakta ve az pozlayarak gri fotoğraflara sebebiyet vermektedir. Ayrıca kışın yapacağınız gezilerde akıllı telefonlarda bulunan meteoroloji hava durumu uygulamalarına güvenmeyin. Mutlaka yanınıza kalın kazak, uygun mont ve kar botu gibi tedbirlerinizi alarak gidin, gittiğiniz yerde bazen kardan başka birşey görememe riskine karşılık, yanınıza renkli şemsiye, oyuncak figürlerden almayı unutmayın.